Alle Einträge mit 10 Punkten

  • »Die Sonne dehnt sich aus und wird schon in wenigen Jahren alles Leben auf der Erde verglühen. Doch es gibt Hoffnung: Ein Planet, reich an Pflanzen, Nahrung und Sauerstoff, liegt nur wenige Lichtjahre entfernt und die Raumfahrt ist endlich weit genug fortgeschritten, dass die Menschheit dorthin umsiedeln kann. Doch es bleibt nur wenig Zeit, die Erde zu evakuieren und eine neue blühende Zivilisation zu errichten. Es gilt, die besten Siedlungsplätze und reichhaltigsten Rohstoffvorkommen in der neuen Welt zu erschließen.

    Eine Partie Evacuation beginnt mit einer voll funktionsfähigen Wirtschaft in der Alten Welt, die genau wie die Bevölkerung im Laufe des Spiels von dort in die Neue Welt evakuiert werden muss. Doch je mehr Produktionsstätten evakuiert werden, desto geringer wird das Einkommen auf der Alten Welt. Da das Mischen von Ressourcen der beiden Welten nicht erlaubt ist, müssen die Spielenden gut Vorausplanen, um genug Ressourcen für die nächsten Aktionen zu haben.

    Nachdem sie ihr Einkommen erhalten und die Bevölkerung ernährt haben, führen die Spielenden reihum Aktionen aus. Dabei ist nicht nur die Aktion selbst relevant, sondern auch die Machtpunkte, die dabei entstehen, denn diese bringen am Rundenende Fortschritt. Wer zuerst die Produktion aller Ressourcen auf der Neuen Welt auf Stufe 8 oder mehr steigern konnte und mindestens drei Stadien auf dem neuen Planeten hat, gewinnt. Ein Punktemodus und verschiedene Varianten bzw. Module bringen zusätzliche Herausforderungen und Varianz ins Spiel.«

  • Autoren Thomas Nielsen + Kai Starck (Deutschland)

    Herausgeber Archona Games (Skopje, Nordmazedonien)

    Illustrationen: Daniel Cunha – Rio de Janeiro (Brasilien)

    Grafik Spieleschachtel: Sara Stanoeska (Skopje)


  • Pagan: Fate of Roanoke | Board Game | BoardGameGeek


    Amerika 1587, in der Kolonie Roanoke scheinen dunkle Mächte am Werk zu sein. Vieles deutet darauf hin, dass eine Hexe ein finsteres Ritual vorbereitet, das den Untergang für die Kolonie bedeuten könnte. Aber vielleicht hat die Kolonie ihr Schicksal auch verdient?

    Ein Hexenjäger stellt sich der Hexe in den Weg und schreckt vor keinem Mittel zurück, um ihr Handwerk zu legen.


    Das Spiel ist ein asymmetrisches 2-Personen Spiel. Beide Seiten, Hexe und Hexenjäger, sammeln Karten, nutzen Handlanger und Gehilfen, verwenden Gerätschaften und Flüche und versuchen ihren Einfluss im Dorf auszuweiten. Die Hexe, die auch zu den Dorfbewohnern zählt, muss ihre Identität verbergen und andere Personen verdächtig wirken lassen, während sie Runde um Runde Macht anzusammeln versucht.

    Der Jäger wiederum muss die Hexe enttarnen, darf dabei aber nicht zu oft daneben liegen, da er sonst das Vertrauen der Dorfgemeinschaft verliert.

  • BGG-Link: Zerywia | Board Game | BoardGameGeek


    Zerywia is a cooperative adventure board game set in the primeval world of Slavic myths. It includes a campaign mode composed of individual adventures for 1 to 4 players, linked together by an overarching storyline. Each adventure can also be played separately, as standalone episodes. This enables the players to experience each story in different ways and allows to lead their Heroes on a different path during each playthrough.

    Each Hero has their own Saga, a tale waiting to be uncovered and told. Progressing through it grants powerful, new relicts, rituals or allies. As they roam the lands, the Heroes will be able to acquire new Sagas, which shall give them more power and unlock new, hitherto hidden parts of the story. This is why our Heroes are a work in progress, so to speak, and it falls upon the players to shape them and lead them to noble (or not quite so) deeds.

  • Secrets of the Lost Tomb is a cooperative game of thrilling action-adventure and discovery. Players assume the roles of stalwart expedition members working together to investigate ancient mysteries, while surviving dangers and shielding humanity from the supernatural powers of The Tomb—an ancient vault filled with primeval powers perpetually struggling to be set free upon the world. Powers that mankind should never behold…

    The Details:

    Each of the game’s Scenario-Scripts has its own unique theme, flavor, and powerful boss monster bringing you into the rich and detailed world of The Tomb. Prepare to prevent the second coming of the Immortal Rhaz Azul, reject the Pharaoh with the Blue Eyes that’s not of this world… or battle against the Elder Forces of Hera’Thulhu sealing the magical portal preventing Cthulhu from enslaving mankind! Each script offers new challenges and rewards. There are many stories that await the players’ fateful choices leading them to thrilling adventures and cliffhangers!

    Strategizing with allies against the challenging objective cards is vital to save the world from these untold adventures and misadventures that you will explore. During the Adventurer’s Phase, players take actions to progress through the Script, face Combat with monsters, complete Side-Quests and Personal Missions, revealing more details about the characters, all the while overcoming the hair-raising Trap Rooms and sensational Story Cards.

    As you explore new rooms your world will fill with untold delights, with each step a new world and new civilization of fame or of infamy is revealed… From the Crypts of the Mayan Empire, to the Pyramids of Egypt, through the Temples of the Orient, to the Ruins of Ancient Greece… the world is yours for the taking and its secrets are yours for the knowing…

    Dangers are everywhere as you encounter these breathtaking wonders… but so are the rewards. Lethal Weapons, Priceless Relics, and Enchanted Artifacts will help you survive each frantic step. You may face a gruesome monstrosity that will push you to the brink of death, however upon defeating that monster, you will feel re-invigorated to reach out for that Artifact of Immense power and press on facing all that The Tomb can throw at you. Tomb Cards send orders to lurking monsters to move and attack, spawn anew, apply mystical effects, and progress the Three-Tailed Comet … foretold by the ancients… whose end shall awaken and unleash the primordial evil… and if you're not ready to face it… you and your team will be Devoured as it ventures outward to decimate the world.