Aeon Trespass: Odyssey

  • Ehm... ist das Argument tatsächlich, dass Leute gerne ein paar Euros sparen möchten und daher 299 Dollar für den All-in-pledge ausgeben und (wie ich) dann nochmal $65.00 Versandkosten in Kauf nehmen, nur um vielleicht dem KDM Kauf (Black Friday Deal + import taxes) zu entgehen ?

    Ich denke schon, dass gerade das Grundspiel mit 129 $ (+Versand) allein nur mal vom Unfang des Inhalts gesprochen, ein sehr guter Deal ist. Ich glaube, dass das Grundspiel fast zum Selbstkostenpreis an die Backer abgegeben wird. Das freut die Backer ja auch zu recht, und es ist eben schon irgenwie ein Argument, ob du 129 $ oder 400 $ für das Grundspiel bezahlt. Im Druchschnitt hat zumindest während des Kickstarters jeder Backer 132 $ für AT:O (Quelle) ausgegeben. Dafür hätte man ein KD:M Grundspiel eben lange nicht bekommen ...


    Und auch der All-In Deal ist bei AT:O bei dem Umfang der dort geboten wird, doch mit 299 $ sehr gut, dass braucht man doch nicht schlecht reden. Ich finde es durchaus nicht negativ, wenn man als Backer viel für sein gutes Geld bekommt ... warum auch, ist doch gut.

    PS: Als late-Backer der Gambler's Chest und einiger Erweiterungen hoffe ich inständig, dass Poots es überhaupt fertigkriegt, bis 2025 seinen Kram zu produzieren und zu verschiffen. Da kann ja von einem weiteren Kickstarter und weiteren Erweiterungen keine Rede sein. Der Kram ist überfällig. Jahre überfällig.

    Ehrlich gesagt, bin ich nicht sicher ob Wave 4 bzw. Wave 5 in absehbarer Zeit ausgeliefert wird, 2025 ist hier unter Umständen eine recht realistische Einschätzung. Eine Lieferung der Gambler's Chest innerhalb von 2021, halte ich für möglich, würde dafür meine Hand aber nicht ins Feuer legen. Adam Poots hat bereits in seinem ersten Kickstarter zu KD:M 1.0 bewiesen, dass sein eigener Zeitplan nur eine grobe Richtung für die Auslieferung darstellt. Termintreue ist nicht gerade Adams Stärke, die Resultate haben sich allerdings immer nachher sehen lassen. Sorgen, dass er nicht liefert habe ich nicht, dass es noch dauern wird ist aber Fakt. Und natürlich sind die Wave 3+ überfällig.

  • Yakosh-Dej Für 123$ + Versand hättest du in der ersten Kingdom Death Kampagne auch das Grundspiel bekommen.

    Genauso wie bei Kingdom Death gehe ich hier davon aus, dass der Preis später um einiges steigen wird.

    Übersetzt & lektoriert Spiele für div. Verlage und probiert Spiele in allen möglichen Stadien aus.

  • Yakosh-Dej Für 123$ + Versand hättest du in der ersten Kingdom Death Kampagne auch das Grundspiel bekommen.

    Genauso wie bei Kingdom Death gehe ich hier davon aus, dass der Preis später um einiges steigen wird.

    Natürlich, das stimmt. Die Gelegenheit hat man ja nur eben aktuell nicht mehr bezüglich KD:M, deshalb ist der sehr gute Preis während des AT:O KS meiner Meinung nach auch ein sehr guter Deal für die Backer gewesen und sicherlich auch ein Argument hier jetzt zuzuschlagen.

  • ich finds gut, wenn jemand drauf hinweist, dass im letzten update (im nymph artwork and lore) ein paar easter eggs und wichtige infos sind. wenn ich sie gelesen hab, werde ich evl meine erkenntnisse dann auch mit euch teilen (natürlich unter spoilern)

    Korrekt dies war auch meine einzige Intension die Aufmerksamkeit auf das Nymph Art Book und den Lore Content darin samt Easter Eggs hinzuweisen im Update #62.


    Aeon Trespass: Odyssey by Into the Unknown » Art book! Pictograms! WIPs! Kingdoms Forlorn! — Kickstarter


    Die letzten Updates hatten nicht sonderlich viele/brauchbare Informationen und auch nichts zu Mechaniken, nebem dem Nymph Artbook mit Lore-Snippets war nur Update#59 deutlich interessanter, welches die Voyages besser erklärt/detailiert.


    Aeon Trespass: Odyssey by Into the Unknown » These are the Voyages... — Kickstarter

    + Kampfsystem!!

    Ich bin zwar bereits beim Oathsworn dabei und freu mich riesig drauf, versuche mich aber auch gerade etwas mit Aeon Trespass anzufixen und überlege, ob es nicht vielleicht doch was für mich wäre. Habe bereits viel gelesen und gesehen, aber da Du extra erwähnst hier nochmals speziell zum Kampfsystem Dich informiert zu haben, hast Du mir hier vielleicht einen Link oder Video der das Kampfsystem detailliert beschreibt?


    Danke im Voraus!

    https://www.patreon.com/posts/29800471

    und besonders

    https://www.patreon.com/posts/aeon-trespass-29880393

    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

  • Ich bin zwar bereits beim Oathsworn dabei und freu mich riesig drauf, versuche mich aber auch gerade etwas mit Aeon Trespass anzufixen und überlege, ob es nicht vielleicht doch was für mich wäre. Habe bereits viel gelesen und gesehen, aber da Du extra erwähnst hier nochmals speziell zum Kampfsystem Dich informiert zu haben, hast Du mir hier vielleicht einen Link oder Video der das Kampfsystem detailliert beschreibt?

    Hallo Flo,

    ich habe gesehen, dass einige User dir schon gute Vorschläge gemacht haben.

    ich habe vor allem auch die Informationen bei der Kickstarter Kampagne gelesen.

    Ein weiterer guter Überblick gibt

    Aeon Trespass: Odyssey Inverted Combat Paradigm Details! - YouTube


    Bei Oathsworn hatte ich damals bemängelt, dass es keine Ausirkungen gab wenn man der Ratte den Schwanz abschlug/verletzte... bsp. Schwanzangriff nicht möglich oder schwächer. Belshannar hatte mich dann darauf hingewiesen, dass es eben genau solche "Auswirkungen" bei KDM und eben teilweise auch bei Aeon gibt. Ich weiss jetzt die Details gerade nicht mehr, aber er hat mich überzeugt!



    P.S.: Interessanterweise gab es später dann bei Oathsworn ein Update, wo der Designer darlegte, dass sie eben doch auch Auswirkungen einbauen wollten in ihr Kampfsystem. Zuerst wollten sie einfach den Spielern en goodie geben, sobald ein Körperteil des Gegners beschädigt ist (Würfel weg ist). Dies hat sich anscheinend zuviel nach Pinnata angefühlt. Wenn ich mich recht erinnere kommt jetzt ein Symbol zum Vorschein (Wenn man den Würfel auf einem Körperteil entfernt ) dieses Symbol ist dann referenziert auf der Angriffskarte des Monsters, so das ein entsprechender Angriff dann anders ausfällt.


    Oathsworn: Into The Deepwood by Shadowborne Games » Update #34 - New Location Damage Mechanics, Manufacturing Sneak Peek, Card Counts for Sleeving, Contest Updates and More — Kickstarter


    Also ich würde es sensationell finden, wenn bei Aeon bzw. Oathsworn solche Auswirkungen gut umgesetzt sind.

    Einmal editiert, zuletzt von schattelux ()

  • Vielen Dank für den Link!

    Werde ich mir ebenfalls anschauen.


    Ich fand auch die oben verlinkten Seiten sehr interessant und bin gerade wirklich am abwägen zumindest die Core Box zu holen.


    Oathsworn hat mich einfach mit der kompletten Mechanik (auch bspw. die Möglichkeit einen Würfelwurf teilweise durch Karten zu ersetzen und man durch diese Aktion zumindest etwas abwägen kann wie wahrscheinlich es zu einem Treffer kommt, da die Karten nicht wieder zurückgelegt werden.) sowie der Möglichkeit als Solo-Spieler die anderen Charaktere in einer Art reduziertem Detailgrad zu spielen, richtig abgeholt.

    Denke aber Aeon Trespass hat bzgl Bosskämpfen und AI sowie Komplexität der Kämpfe hier sicherlich die Nase vorn. Mich schreckt gerade nur etwas der bisher gesehene Exploration-Teil (fand 7th continet nun nicht gerade so toll) und das Ressourcen finden ab. Aber ich glaube gerade letzteres wird ja nochmals überarbeitet.

  • 7th continent fand ich super vom Setting, Atmosphäre, Artwork, letztendlich hatte es aber für mich ein paar Schwächen zu viel. Inbesondere das dauernde Suchen und Zurücklegen der Karten nerfte mich unglaublich. Schweren Herzens hab ich es verkauft und danach dachte ich, hmmmm nun hätte ich Platz im Regal, gibt es da nicht dieses Aeon Trespass, das immer wieder im Hinterkopf anklopft? 😂. Ja das mit den Ressourcen wurde verschiedentlich bemängelt, hoffe schon, das sie das nochmal überdenken. Solange man aber nicht nur beim Exploren Ressourcen erwürfelt, sondern auch sonst bekommt ist es weniger tragisch.

    Ich glaube das Exploren ist nicht so ermüdend wie beim 7th Continent...

    Ja, bei Oathsworn finde ich genial, dass man bsp. 1 Charakter voll spielen kann und die anderen 3 abgespeckt. Ich finde auch genial, dass man statt Minis auch nur Standees nehmen kann. Leider sind die Minis bei Oathsworn so schön, dass sogar ich die Minis nehme😀. Bei Aeon hätte ich gerne die Option statt Minis Standees zu nehmen.

    2 Mal editiert, zuletzt von schattelux ()

  • Meine Highlights


    • Es soll immer noch in Q1 2021 kommen. 99% des Spielmaterials steht , es wird intern getestet. Na, hoffentlich kriegen die remote blind testing hin --- nicht, dass sie, betriebsblind ("Dit is doch einfach!") ausliefern.
    • Kein neues Projekt, bevor ATO nicht draußen ist (Kingdom Forlorn nach hinten verschoben)
    • "Yes, we do pay VAT on all games sold in the EU. No, you don’t need to pay more/additionally. So yes, we effectively earn less on each copy sold in the EU."
    • Ich finde das Artwork und die Storybits immer noch grandios (Timefrozen City); irgendwas klickt da bei mir. Vielleicht, weil es mich an so eine entrückte Realität erinnert, ein bisschen wie Kings "The Dark Tower", mit Parallelen zur richtigen Welt, aber irgendwie fremd und düster.
    • Mnemos (Abilities/Disabilities) sind nun "tiered", also mit verschiedenen Levels: Siren Survivor tier 1-3
    • "Each cycle has a distinct color palette and ornamental elements that will be reflected in that cycle’s UI." - Layout und Farbgestaltung der Karten treffen völlig meinen Geschmack.
    • Mehrfarbige Map Tiles!
    • Ein erster Blick auf die knackig geschriebenen Abenteuer: Ich bleibe dabei - weniger floral als so manchen Kram, den wir auf Kickstarter aufgetischt bekommen. Erinnert mich ein bisschen an einen off screen Monolog aus einem Film Noir: Der harte Ermittler erklärt knurrig und knapp seine Wahrnehmungen. Mir ist das persönlich viel lieber als eine Story im Stil von Robert Jordans "Wheel of Time" - da war jede Seite so überfrachtet mit Adjektiven und pompösen Verben, dass fünfzehn Zeilen später das Feuer gegen die Trollocs immer noch nicht beschworen war! "ICH BRAUCHE MEHR DETAILS"... ich nicht!

    Der Stil erinnert mich auch sehr an "The Dark Tower": knapp, nüchtern, knackig. Hier die ersten paar Zeilen des ersten Buchs der 7-teiligen Reihe (auf Englisch, auf Deutsch kenne ich es nicht):

    Zitat

    The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

    The desert was the apotheosis of all deserts, huge, standing to the sky for what looked like eternity in all directions. It was white and blinding and waterless and without feature save for the faint, cloudy haze of the mountains which sketched themselves on the horizon and the devil-grass which brought sweet dreams, nightmares, death. An occasional tombstone sign pointed the way, for once the drifted track that cut its way through the thick crust of alkali had been a highway. Coaches and buckas had followed it. The world had moved on since then. The world had emptied.

    Ich halte dies immer noch für einen der stärksten Buchanfänge, den ich jemals gelesen habe.

    3 Mal editiert, zuletzt von thedarktower () aus folgendem Grund: Zitat aus Kings "The Dark Tower" eingefügt

  • - Die neue Map passt so momentan aus meiner Sicht noch überhaupt nicht zum Artstyle.

    - In den 74 Dollar Shipping costs, die ich zahlen musste, ist also kein Steuerausgleich beinhaltet? ;)

  • bin sehr zufrieden mit dem update. das neue mapdesign ermöglicht eine viel detailliertere darstellung. Wenn es dann noch farblich angepasst wird, passt das mmn schon.
    jetzt muss ich dann noch das Nymph lore book durchlesen um noch mehr gehypet zu werden.


    Ps.: Wofür steht UI? user interface??

  • Ich find die neue map vom Stil her auch nicht so passend wie die alte, ist aber spieltechnisch bestimmt besser.


    Was mir jetzt erst klar geworden ist, dadurch das es halt Titanen und nicht normale Abenteurer sind die wir steuern, ist das item Design natürlich auch mal total erfrischend. Keine 08/15 whip sondern ein Tentakel eines Riesenkalmars, oder ganze Wagen mit Steinen beladen als Schild oder Knüppel.

  • Sie haben aber gesagt, dass die Farbabstimmung noch nicht final ist. Denke sie werden noch ein Sepia-Effekt über die Farben legen.

    Bin aber persönlich auch mehr angetan von dem alten Design. Ich brauchte keine Farben, da die alte Version für mich richtig stimmungsvoll war.

    Crowdfunding (22): AT:O (2. Wave), HEL, Return to PA, USS Freedom, Darkest Dungeon, Primal, Green Hell, CoD: Apocalypse, Legend Academy, Ancient Blood, Agemonia, Bad Karmas, Nanolith, Tidal Blades 2

    Einmal editiert, zuletzt von Scaar ()

  • Aber die Details auf der neuen Karte sind um einiges stimmungsvoller. Bei dem bisher gezeigten Artwork (sei es Symbole, Pictogramme oder szenischen Artwork wie die Matte paintings ) haben sie immer einen guten Geschmack bewiesen. Ich vertraue ihnen,dass die Karte funktional und hübsch wird.

  • Vom Designer:

    "Don't write the new design off just yet, things like color balance and saturation are still being worked on, while the changes will allow us to convey to the player a lot more subtle details, concepts and emotions, especially on the later maps."


    Ich vertrau denen da auch, die werden schon keinen krassen Stilbruch zwischen map und Design der restlichen Karten haben.

    Mir ging es aber auch nicht um die Farben sondern eben das minimalistische der map das davor da war.

  • Vielleicht sollten die Entwickler eine Farb-Umfrage bei BGG starten und noch einen Cthulhu einfügen? :P

    Top 10 (jeweils ohne Reihenfolge)

  • Was thedarktower sagt, dem gibt es nicht wirklich etwas hinzuzufügen^^.


    Die Alte Map hat mir deutlich besser gefallen und war eine der Sachen die wirklich meine Aufmerksamkeit gezogen haben.


    Das neue (nicht Finale) Design ist allerdings auch wirklich hübsch, passend, thematisch und zeigt auch sofort den Vorteil der besseren Orientierung in der Spielpraxis (wie auch schon andere angemerkt habe). Daher keine Klage.


    Die Arts sind umwerfend, die Cycles mit Farben zu markieren statt Symbolen ect. Ist OK, keine Einwand.


    Schöne das, dass Projekt gut vorangeschritten ist und ITU sich viele Gedanken macht wie sie was machen, angehen und Organisieren.


    Das sie Kingdoms Fornlorn verschieben ist gut und sinnig, war dies doch auch ein großer Kritikpunkt auch auf BGG, wobei es als Folgeprojekt durchaus nicht unwichtig ist für das Fortbestehen und der Entwicklung der Firma/Marke.


    PS:

    Adventure Time bzw. Inklewriter/Adventure Link ist Klasse, deutlich besser als Gedacht bzw. zeigt gut in welche Richtung sich das Enwickelt. Der Vergleich von thedarktower passt auch Perfekt!

    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

  • Ich muss auch sagen der Text spiegelt für mich die raue Welt wieder. Die Götter sind tod, riesige Monster bedrohen die Welt. In meinen Augen ist keine Zeit für Poesie. Nüchterne Gesichten mit Tiefgang und Entscheidungswege passen viel besser zum Setting. Also ich freue mich sehr auf AT:O.

    Merke aber ich muss mein Englisch noch verbessern, sonst kommst die Atmosphäre schlecht rüber.

    Crowdfunding (22): AT:O (2. Wave), HEL, Return to PA, USS Freedom, Darkest Dungeon, Primal, Green Hell, CoD: Apocalypse, Legend Academy, Ancient Blood, Agemonia, Bad Karmas, Nanolith, Tidal Blades 2

    Einmal editiert, zuletzt von Scaar ()

  • Im AT:O Discord hat sich Cara riesigen Aufwand gemacht und mal eine Tabelle erstellt mit allen Primordials, Titans und Adversaries.


    Zum einen in welchem Cycle diese enthalten sind als auch in welchem Update sie zu finden sind/erwähnt wurden.


    Eine sehr schöne und geordnete Übersicht als auch guter Anhaltspunkt, wenn man Nachforschen will in den Updates.


    Für alle die sich bei AT:O nicht so gut auskennen und sich fragen, was zum ZEUS ist die Sins of Hercules, dies ist eine oft erwähnte und angteaste Expansion die kein eigenständiger Cycle ist jedoch und noch aussteht, erst angegangen wird, wenn die 5 Cycle fertig sind und von den Andeutungen bisher eher so klingt/wirkt wie zusätzliche Adventures/Quests die in die Cycles eingestreut werden können/könnten.


    Ob dies dann ein eigener Kickstarter wird oder nur im Shop Verfügbar steht ebenso in den Orakel von Delphi wie einiges anderes.

    Bilder

    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

  • Ich frage mich momentan was von den titan und primordials Shop exclusive und nicht im KS dabei ist. Hab große Lust die schon mal zu bestellen und nochmal meine Malkünste zu verbessern.


    Selbst wenn die dann vlt keinen Spielkarten haben könnte man sie als Austauschmodelle nutzen.

    Einmal editiert, zuletzt von gandrasch ()

  • Die Übersichtstabelle von Cara wurde von der AT:O Discord Community gemeinsam Überarbeitet und Ergänzt, hat jetzt eine leicht andere Übersicht und mehr Infos.


    Ich frage mich momentan was von den titan und primordials Shop exclusive und nicht im KS dabei ist. Hab große Lust die schon mal zu bestellen und nochmal meine Malkünste zu verbessern.


    Selbst wenn die dann vlt keinen Spielkarten haben könnte man sie als Austauschmodelle nutzen.

    Siehst du in der Tabelle, nur die Cycle 1-5 Titans, Primordials, Adversaries ect. sind im KS enthalten, alles andere ist aktuell nur im Shop zu bekommen (und Resin, nicht PVC)...und die beiden Titanen Gamechanger als auch Nyx (Middara Crossover), sind Add-Ons aus dem KS bzw. Early Bird Bonus.


    Wann dieses aktuelle "Shop Exklusiv" mit Gameplay versehen wird, ist unklar.

    Wird Dauern, die Macher (ITU) haben jedoch angekündigt früher oder später alles von AT:O mit Gameplay zu versehen.


    Zusätzlich gibt es ein Paar Modelle im Store die Promo Content haben....wie z.b

    Cloudsoarer Titan (aus dem 4ten Cycle)

    Cloudsoarer +Promo card — Aeon Trespass

    Firestarter Titan (aus dem 2ten Cycle)

    Firestarter +Promo card — Aeon Trespass


    Konkret wäre z.B Beastmaster Titan

    Beastmaster — Aeon Trespass

    nicht Teil des KS da weder Cycle 1,2,3,4 oder 5.


    PS:

    Auch 2 Primordials haben Promo Content, aber sind halt ziemlich Teuer (beide werden mit anderer/alternativer Skulptur in ferner/naher Zukunft in der Sins of Hercules Expansion enthalten sein.

    Cerberolich — Aeon Trespass

    Erymanthian Borer — Aeon Trespass


    Dies wird in einem Interview vom Creativ Designer zumindest gesagt, weiss nicht mehr in welchem von den beiden


    PS:

    Alle Promokarten werden irgendwann auch ohne Miniatur in einem Cardpack zu erhalten sein, wann genau steht jedoch noch nicht fest.

    Bilder

    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

    2 Mal editiert, zuletzt von Belshannar () aus folgendem Grund: Ergänzt/Wort vergessen/Typo

  • Auf BGG hat der Designer Martin Welnicki in diversen Threads einige Fragen zu AT:O beantwortet, sind spannende Sachen dabei.


    Darunter unteranderem Infos zum Map Design, Trauma Cards, Vergleiche mit KDM, FanWriteUps und Titan-trapping^^. Have fun!

    (Und ja die Übersicht ist im BGG ist deutlich besser, die Zitate können nicht korrekt mit kopiert/übertragen werden).


    Map tiles design final?

    Raz O'Xane @Razoupaf

    You're mistaken if you think the appeal was just in the sepia colors, the overall art style of the map was strongly unique and engaging. It's like saying people will like Eric Sabee's or Ian O'Toole's art once you remove all the pencil lines and then tone down the colors again.

    The previous tiles had a great hand-drawn feel, now they have a instagram feel.

    I'm not happy. I like strong art styles, not bland art styles. P. Jérémy @krile I agree and understand the reason behind this. But still, the design is really distant of the initial one and doesn't fit the mood of this game.

    I really hope they will consider a good compromise. Mike Song @Vascariz Agreed, there if a great classical feel in the original design. The new one looks very generic.

    I hope they move back to the original but incorporate a bit more detail into the tiles. So a compromise.


    Martin Welnicki

    It’s actually hard to talk about this choice without heavy spoilers, both for the first cycle, as well as the game as a whole. Long story short, it’s actually the opposite – moving in this direction, the final color balance notwithstanding, give us a more varied tools of expression to give each region of a map and each map more distinct, more striking and more evoking. The original design (both for the first cycle and the latter cycles, as can be seen in several KS Updates) worked well in small scale and as a complete piece, but really failed the players on the tile to tile basis.

    @infilu
    Ah, hopefully it came across properly as that's what I meant with when I said that I can't see the bigger picture. [Blockierte Grafik: https://cf.geekdo-static.com/images/smile.gif] As a backer, I can only see the few tiles you've shown, while you see the maps as a whole and can tell the design restraints you run into with the old design. The reasons you gave for the switch of running into the problem of needing a more informative look therefore makes sense to me.

    The look of the old map to me grounded the game in the feeling of ancient Greece, so that you could add sci-fi elements without making it too futuristic. The sparseness of the map also gave the other visual elements on it room to breathe and made me curious how you were going to hide hints in plain sight.

    Regarding the new style, I'm actually fine with having bright colours. Ancient Greek art used striking colours to great effect and using strong colours fits that. The world itself is colourful and they don't need to be downplayed to get across harshness. My issue with the new look is currently that, outside of the colours, this style does not appear to have as strong and cohesive a look as the previous one. If I saw at it out of context, I would not be able to tell that it's associated with AT:O. There doesn't seem to be a distinct iconography or art style to it, which the other one did have, and doesn't feel as sharp. This is the downside of adding more detail as it brings up associations with those styles of map and how they could get very, very detailed as they tried to capture those areas in an image, so that the details need to be quite crisp here for the effect to hold. As it stands, it's not quite detailed enough to be convincing as a map.

    Possible solutions to this involve adding more detail, sharpening the penciling and/or giving it more of a painterly texture. For example: the bull on the right tile feels closer to the Lascaux style cave drawings than Greek - a symbol rather than being meant to refer to a statue. Sharpening the details could fix that. Additionally, detailing the city of Knossos more next to it would make the map effect more convincing.

    These are impressions based on only two tiles, of course, and I'm comparing it to a style that I was really looking forward to exploring. You have a better perspective of what changes need to be made to make the game work and sometimes getting it to work means killing your darlings, so to speak, by doing away with something that worked well but no longer suits the rest of the game. In the end, make whatever changes you need to make the best game possible.


    Martin Welnicki

    Yes, the funny thing about the prototype map is, is that ancient Greek maps didn’t look like that, nor were they in sepia. As we have a distinct color palette for each cycle and that base color would change from cycle to cycle, we would still be moving further away from the original look.

    As you’ve mentioned, Greek art and architecture were actually quite colorful. We don’t want to make AT:O all bright colors, but we do want to establish sort of the baseline, a connection to ‘normality’ of the Ancient World, so we can then break it. This can be seen in those two new tiles, as they represent the first few tiles the players will visit. And everything is seemingly fine on Crete. But the further you sail...

    As for the rest of your comments - insightful! And noted [Blockierte Grafik: https://cf.geekdo-static.com/images/smile.gif]


    Hector-Xavier de Lastic @Hector_Xavier

    I will chime in with my opinion on the new tile design:

    The old design was exceptional - I will not be overstating things if I say that such a map style alone ould be enough to make me much more inclined to back the game than I would have been otherwise. I would like to describe why and how that essence may be preserved.

    The old map style had really strong, hand-drawn lines and an overall "hand-drawn map" look. This alone made one able to imagine this really being a map upon which they navigated Argo. What would catch my attention was mainly that I could imagine someone painting that map on a piece of parchment, adding details (such as debris) as they discovered them.

    The new map has more of a "ready" feel: it looks like the painter already had detailed information about everything and strove to create an aesthetically pleasing mural (or, more probably, a floor painting, such as those sometimes seen in medieval castles). I could imagine this being used for navigation and/or strategizing.

    The buildings and the labyrinth fragment are very representative of the style of the era, and if the final colours are muted a little, the result will be great as far as these are concerned. The hills and grasslands (and deserts and underwater rocks in the next campaigns) are heavily affected by the colour palette and the crispness of the lines, so I'm sure they can be made to accomodate the rest of the tile easily.

    The real issue is the representation of the sea. As it is, it looks like a compromise between the previous, "hand-drawn" style and the current "detailed mural" style. I think you should go all the way towards one or the other. Either a sea represented by wavy lines, ith details obviously "added in" in the land's style, representing new discoveries hile sailing, or with a more vibrant, "blue-quartz-like" palette for the sea, the same way that vibrant colours were used for mountains and grasslands. In all cases, the wavy lines representing waves made for a striking visual identity for the game and should be included in the final design.


    Martin Welnicki

    This was also one of the story dissonances we faced with the maps. When Argo sails around Hellas, it reaches places deeply affected by the Eschaton. No maps of those changed places exist prior to the Odyssey. So the Argonauts do, in fact, draw their own map after the fact, but they do it with phos scripture or in the Mnestis Theatre. You do have a keen eye though! The representation of water is something we’re still tweaking [Blockierte Grafik: https://cf.geekdo-static.com/images/smile.gif]


    Aeon Trespass: Odyssey absolutely stomps KDM


    Martin Welnicki

    Just to chime in: I have nothing against comparison threads, but please be civil and respect each other’s tastes and opinions [Blockierte Grafik: https://cf.geekdo-static.com/images/smile.gif]

    It's certainly possible to like both AT:O and KDM (we're living proof [Blockierte Grafik: https://cf.geekdo-static.com/images/wink.gif], though I think by the time AT:O is out, it'll be a lot harder to make comparisons, as there are whole parts of the game (like Voyaging, Crafting, Technology Progress, Diplomacy, Story, Adventuring) that we showed in a very limited way. And those are not just add-ons for the Battles either, they really shape the experience (and influence the Battles in a major way, not seen in the TTS demo).


    Update 64: Timeline Update! Mechanics! Art! Maps! UI! New Titans! Adventure Time!


    @infilu Vladimir Savin @Sauron

    3 Are these figures of the titans just cosmetic or they add them in the game?

    I backed "The 5 Cycles Bundle" with the miniature of the 1st day and Nyx. Do I have everything?
    Yes and no. From their comments I understand that the titans and primordials they release will get game content eventually, nothing is meant to stay cosmetic, but that's down the line and in the short term these look like they'll be resin releases for their store that tie into the Twelve Labours of Herakles.

    Not all of the primordials and titans they designed were part of the kickstarter. Several are currently only available as resin releases on their store - they're models with one or two flavour cards, not full fledged game content. They might get expanded into full content for something called Sins of Herakles that's been hinted at eventually (Grave Digger is related to the Erymanthian Borer, which in turn is related to the Erymanthian Boar from Greek mythology), but that's all speculation and they'd be separate releases from these. Don't worry about getting any of these models if you're looking for game content, because resin releases are basically cosmetic and meant for showcasing, not for playing. With 5 cycles + 1st day + Nyx you've got everything for the game that's currently available.


    Martin Welnicki

    That’s basically the gist of it! One more thing to note, the minis in our Online Store are made of resin, while the game minis will be plastic. This means there will be some difference between the 2 versions, even if the models are exactly the same.


    Paul Mayer @Paul96

    I will just copy paste my cooment from KS here because it's long and discussion is better here if needed.

    That's pretty awesome!

    I got some concerns with the App development. Like I'M concerned because I have no idea how it is going? I hope it if progressing fine?

    I'd love to get voicovers for the app but that might be out of the scope for this project so better not do it unless you somehow got a lot of money left. Haha

    Now to the update. The art in ATO is top-notch. I don't expect every thinge piece of art to be that amazing but the art is superb and even the pictograms are stunning. This is a masterpiece from the art department of ITU.

    The coloring of different circles is a very good idea and well done! I don't know what is on the cards back but you could include different symbols and color them in the same way as the cycle is meant to for even better differentiation.

    I said this before but you could place dice that show different sides on the card depending on what die is shown (black or red). I don't know if this is an issue for colorblind people but I think it would be neat and shouldn't be that much work.

    I loved the old map. That being said I see the issue and the new map is amazing as well so that should be fine. You could introduce a slight brown filter over it all giving it that kind of sepia look. But maybe the game is more colorful then I imagen and it's not needed. But I think this depends on the overall aesthetic of the game. But I think some middle ground would be better.

    The adventure reads great I love the writing! It's precisely why voicovers would be so amazing. [Blockierte Grafik: https://cf.geekdo-static.com/images/smile.gif]

    The last thing TTS:

    My biggest concern for this game is balance. It is huge. I think TTS could help with the balance by finding a way to balance the prelude right and then trying to fit the rest of the game to that. Anyway a lot of play testing is needed and TTS could provide huge amounts of data. It could be considered but it's on you to decide if this is worth the time investment at this point.

    Oh. Very last thing.

    Have you made sure the Gravedigger Titan(ness) is standing? It looks prone to fall with the center of mass being to far out but I might be wrong haha. The mini is still pretty amazing.


    Martin Welnicki

    Voiceovers aren’t off the table, but it’s not something that we’re focusing on at the moment. The app is actually making good progress and it will probably be more advanced than advertized, as we developed additional tools for it, so we could facilitate better testing during the pandemic.

    Dice: that’s really clever, we may just do that!

    Balancing is what’s taking the most time actually, and we do have a few options to do blind-testing, TTS being one of them [Blockierte Grafik: https://cf.geekdo-static.com/images/smile.gif]


    @Kainazzo1980
    Just wanted to chime in and say that, for everything I already enjoyed about AT:O, I hadn't given the actual writing much scrutiny. After going through the adventure, it's good. Clear, succinct, illustrative, and meets the narrative goals you outlined in the update. A fun, quick read, and that's more than I can say about most other narrative games. Seems to be a good push/pull with risks and rewards as well, like you'll always be losing one resource while gaining another. I like it! Only spotted one little typo:

    Quote:
    The monster approaches the Centimanes mound a couple of times, but you manage to drive it off with minimal casualties: it didn’t came here to fight, it came here to feast.
    Bolded should be "come". As a whole, this is well-edited!

    For the map, I think its colors clash a bit with the muted motif of the cards. However, its extra colors and details also make it much more readable. Overall, the new map is better than the old, and I'm glad you guys changed it. More detail means more secrets to find



    Martin Welnicki

    Thank you, the story is a major part of the game and we do want to move the genre of ‘storytelling boardgames’ forward, so it’s really nice to hear you enjoyed it! Even more so that this is pre-edited text, i.e., this is what I’ve written before it’s handed to the native speaking editor, so the final product should be even better!

    Aeon Trespass Odyssey Queries and Quandaries


    Victor van Santen silent117

    Disemboweled was also a discussion here:

    Re: Playtesting your Houserules: How to make this game better?

    And essentially all were in favor of removing it or at least moving it to level 3.

    I still cannot follow this notion of tension:

    Quote:
    That Tier II Disemboweled has a 6,6% chance of happening, so it shouldn’t happen all that often external image It’s there to keep the tension, as you cannot just brush of the first few attacks and start worrying only when you’re in Danger 7+ territory.
    A 6.6% chance is not tense, just random.

    For me, tension is created when a calculated risk is taken, i.e. a player chooses to do something risky. However, a "you die" card with a <7% chance at a location I cannot avoid, is not a calculated risk (I have to draw danger 2 at some point) and hence no tension. Essentially this boils down to "never reach danger level 2", which is just impossible to ask of the players. Therefore, it is just something which will ruin somewhere between 1 in 4 or 1 in 5 battles with pure bad luck (see analysis in linked thread).


    Martin Welnicki

    It’s tense, because it does rise the longer the fight goes on. It’s also not ‘unavoidable’. There are actually items that can do just that. If this risk is too much for your strategy, you can completely eliminate it from the equation.


    Alessio Massuoli @t3clis

    I am not a fan of Disemboweled put "just there" too, but perhaps it could help to think of the game as a Luck Mitigation one, where your tactics and plans are meant to reduce the randomness, which is eventually bad for you.

    The great example of this mechanic is blood bowl- I think the most balanced luck mitigation game that's ever graced a table (LRB 5 edition, none of the stuff that followed, including LRB 6 and GW taking over once again, did the game balance any better... it actually made it way worse, although it is still excellent).

    In a game like that, you plan carefully both to enact a strategy and to avoid that poor performance (of your team)/great performance (of the opponent) gets in the way.

    And while the occasional daring stunt with less than perfect odds will lead to frustration (a blood bowl master is a Zen master), the rush of succeeding in a good plan even when something predictably went wrong is the best thrill ever.


    Martin Welnicki

    I think there’s also a misunderstanding about Trauma cards’ severity stemming from you only playing the TTS Demo, not the whole game. What I mean by that is, you play as an Argonaut controlling a Titan. Those Titans are a bit more expendable. Dying doesn’t mean the end of the world nor the death of your character.

    The card that you actually should be fearing is ‘Fused Souls’ [Blockierte Grafik: https://cf.geekdo-static.com/images/wink.gif]


    Prime Titan Leonidas


    Martin Welnicki

    We do have at least 1 antagonistic Titan though, in the 5th Cycle...


    Jordan Chen @WaitYourTurn Woah, fun read AND gameplay speculation??? I love how clearly you illustrated the power difference between the argonauts and the titans they presume to control. It makes it abundantly clear that without these behemoths our sailors would be nothing more than ants on an antique cruise ship. Very nice. I particularly liked the touch with Andrus... before and after he was converted into a "fleshy paste".

    I think your thoughts on the Alpha Titan also particularly resonate with me because it provides an epilogue in the rare instance your titan reaches 9+ Rage. Instead of merely having the Titan "disappear" I like how this offers a nemesis-like encounter in the future if you allow a titan to rage out of control. Using the Trauma deck as its life source is also perfectly fitting. Personally, I would love to see this concept expanded to see instances of argonauts trapping wild titans in their spare time.


    Martin Welnicki

    Hey Jordan! Adding an additional encounter each time someone reached 9+ Rage might be a bit too much, with all the Adversary, Ambush and surprise Story Battles already adding to the Timeline Battles, but there may be more to losing control of a Titan [Blockierte Grafik: https://cf.geekdo-static.com/images/wink.gif]

    Also...

    @fiveofclubs
    Thanks! I like your idea of trapping wild titans (if there are such a thing) - in the theoretical sub-campaign to go with the Prime Titan, the main pursuit would be to eventually beat him and reacquire him for use against an uberthreat Primordial. Can't wait to see what awesomeness awaits us in the official game release [Blockierte Grafik: https://cf.geekdo-static.com/images/smile.gif]!


    Martin Welnicki

    There is trapping wild Titans in the game!

    ("Aeon Trespass GO" confirmed Gotta catch em all!)




    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

  • Aeon Trespass GO confirmed Gotta catch em all! .... Köstlich:lachwein:

    Crowdfunding (22): AT:O (2. Wave), HEL, Return to PA, USS Freedom, Darkest Dungeon, Primal, Green Hell, CoD: Apocalypse, Legend Academy, Ancient Blood, Agemonia, Bad Karmas, Nanolith, Tidal Blades 2

  • Update#64


    Aeon Trespass: Odyssey by Into the Unknown » Its scale beggars belief! — Kickstarter


    Was ein Update!

    Es wird viel gezeigt, ohne Details oder Spoiler zu geben, jedoch wirkt der Eindruck sehr Rund, Durchdacht und verdammt zeitaufwendig.


    Darkest Timeline;)




    Story Branching

    Nice. Richtig nice. Die Beispiel Mindmaps im Update zeigen äußerst Eindrucksvoll wie das Konzeptdesign aussieht und wie/wo die „Wege“ sich wie Verzweigen (selbes für die Adeventure Hubs).


    Die Weapon Statistics Tabelle macht viel Hoffnung darauf, es wirklich großen Wert & Beachtung auf das Balancing der Waffen gelegt wird (auch die Bemerkung welche Faktoren zählen also Cycle, Titan, Primoridal, die Waffe für sich alleine, in Kombination oder Synergie).


    Gear Scaking/Ascending


    Geht zum einen in den oberen Gedanken mit ein, erwähnt nebenbei das nicht nur Waffen und Rüstung wie bisher bekannt aufgewertet werden kann sondern auch diverses anderes Gear und sogar Legendary Items (eine absolute Seltenheit, kenne ich aus kaum einen Spiel).


    Tech Trees


    Mehrere!

    Aufgeteilt in Bereiche/Aspekte. Wieder mit Beispielen. Klasse.


    Auch die verschiedenen Kartengrößen der unterschiedlichen Techbereiche (mit fantastischer Optik) sollten helfen sich leichter und besser im Spiel zu Recht zu finden. Gefällt sehr gut.


    Ramfist Hekaton
    Ramfist Hekaton sieht so verdammt viel besser aus, als das Original.

    Aber was mag es sein? Eine alternative? Ein „Hardmode“?

    Only Shop? Surprise im Core?

    Über das Mnestis Theatre freischaltbar?

    Extra Challenge (Mnestis Theatre)?

    Für mich wirkt es wie eine Evolution des Hekaton und damit am ehsten als eine Folge/Konsequenz des Mnestis Theatres.


    UND die NEMESIS aka Dark Argo (Black Flame of Atlantis Expansion) mit fantastischer Art die etwas arg nach Warhammer 40K Spaceship aussieht^^.

    7beabdc885a7f996f318b0728b1dfe19_original.jpg

    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

  • Hallo Leute,


    ich habe gerade das Spiel entdeckt (dank dieses Forums). In der Late Pledge Option, belaufen sich die VSK nach DE für die Core Box auf $37.


    Waren die VSK für euch, die schon während der KS Campaign das Projekt unterstützt habt, auch $37 für die Core Box?

    Einmal editiert, zuletzt von actorios ()

  • Ja, zumindest, wenn ich es alleine in den Warenkorb lege. Was anders sein sollte, sind die Kosten für das Spiel selbst.

    Übersetzt & lektoriert Spiele für div. Verlage und probiert Spiele in allen möglichen Stadien aus.

    2 Mal editiert, zuletzt von Peer ()

  • Danke!


    Stimmt, $10 mehr ist nicht viel, ich werde das Spiel dann auch bestellen. Scheint ja richtig gut zu sein. Wollte nur bestätigen dass die VSK nicht erhöht wurden nach der KS Kampange.

  • Hallo Leute,


    ich habe gerade das Spiel entdeckt (dank dieses Forums). In der Late Pledge Option, belaufen sich die VSK nach DE für die Core Box auf $37.


    Waren die VSK für euch, die schon während der KS Campaign das Projekt unterstützt habt, auch $37 für die Core Box?


    Danke!


    Stimmt, $10 mehr ist nicht viel, ich werde das Spiel dann auch bestellen. Scheint ja richtig gut zu sein. Wollte nur bestätigen dass die VSK nicht erhöht wurden nach der KS Kampange.


    Indirekt schon.


    Europa estimate war 25-35$ als das Game noch 10 KG im KS gewogen hat, durch die Strechgoals und Planung wurden daraus 14,5 KG!


    Die Box ist GEWALTIG!

    f873793e231d811b0d2b08528d314618_original.JPG



    Shipping Kosten ganz Unten (noch während der KS Zeit)

    Aeon Trespass: Odyssey by Into the Unknown — Kickstarter


    Diskussion über die Skipping Kosten

    BoardGameGeek

    Guts to the apostles

    "You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding."

  • Weiß jemand auswendig wie lang der PM noch offen ist?

    Gibt keinen fixen Endtermin momentan.

    Dann kann man wahrscheinlich davon ausgehen, dass er noch länger offen bleibt bis das Ende offiziell kommuniziert wird.:thumbsup:

    Dann kann ich ja tainted grail ausführlich testen und bei Nichtgefallen mit dem dann hoffentlich guten Erlös dieses Spiel hier finanzieren.

  • Gibt keinen fixen Endtermin momentan.

    Dann kann man wahrscheinlich davon ausgehen, dass er noch länger offen bleibt bis das Ende offiziell kommuniziert wird.:thumbsup:

    Dann kann ich ja tainted grail ausführlich testen und bei Nichtgefallen mit dem dann hoffentlich guten Erlös dieses Spiel hier finanzieren.

    Ich denke ja. Sollte ja an sich schon im März zugemacht werden :)

    Falls ich in den Updates was lese, kann ich es gerne posten.